ולדימיר

ולדימיר תראה מישהו ניפץ את המגדלור
דווקא כשאין כוכבים
הסלעים מלאים בזכוכיות
דווקא בלילה הזה
תראה איך הכל מתנפץ
תראה איך הכל נוצץ
העיר בכלל לא יודעת שבאנו
ואנחנו
המצב שלנו לא כל כך טוב
כי העיר הולכת לים ואנחנו באים ממנו אליה
כמו טונות של מלח שמתפזרים על שלג ברגע האמת
ברגע האמת
אני אהיה בסדר
ואתה תראה
זה רק פצע מה שמדמם
אני ואתה
יש לנו עוד רחוב אחד לעבור
אם נצליח להגיע עד הקצה
חכה
חכה עד אחרי שובר הגלים
ואז תתחיל לדאוג
ולדימיר תראה אני בודד מאוד
אחרי שנים בים
אתה יכול לטבוע גם אם אתה ממשיך לשחות
צולל ביום וצף בלילה
בעומק שבו אף אדם עוד לא צילם דיונון
פתאום להתעורר

ולדימיר תראה את השרשרת של האורות המנצנצים
בחלון ראווה של חליפות גברים
לחלק אין ראש ולאחד אין ידיים
לאחד ניקרו את עין ימין
מחר ייכנסו לכאן אנשים אמיתיים בצהריים
אחר כך הם ילכו להתחתן
או שילכו לעסקים אחרים
ומה שיקרה אותם לא יקרה אותנו
אם בכלל נגיע עד לקצה הרחוב עוד הלילה

ולדימיר אתה זוכר את הפצצה בפינת העישון
אתה זוכר איך היא הדפה אותנו
עד היום אני זוכר
אל תתרגש אתה אומר
אתה בסדר
תראה מישהו שולף את הזין ומשתין בסמטה
לא באמצע הרחוב
והוא יחף אבל יש לו בושה
אפשר לראות שהוא ממהר
כי הפינה החשוכה היא בשבילו הכי מוארת
כי בשבילו השמיים נפתחים
כפות הרגליים שלו מתמלאות ברסיסים
מענין אם גם לו יש ולדימיר שיסחב אותו בלילה
אתה יכול לשמוע? תראה קדימה! זאת הכיכר שמלאה באנשים
אני לא יודע אם נגיע לשם
אני לא יודע אם נספיק לפני שהיום יתחיל להסריח את הלילה
אני לא יודע
אני חייב לשבת
אני רטוב ואני מלוח ואני עייף
גם אתה עייף ממני וזה בסדר
אתה כבר לא צריך לסחוב
רק להניח את הראש שיתפזר
דברים גרועים מהספסל הזה היו לנו כרית
תראה איך שהלילה דוחק את השחרית
כמו גדעון בהפוכה
נשמע כאילו משהו קורה
אני יכול לסמוך עליך שאתה תהיה מוכן
ברגע האמת
ברגע האמת
ברגע האמת אני נרדם ומתעורר
ואין עוד לילה
ואין עוד ולדימיר
ואין עוד חוב בעולם שרשום עליו אורי כהן

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, דברים, קצרים, שירים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על ולדימיר

  1. נאוה שפירא הגיב:

    מסוג הדברים שמשאיר אותך ללא מילים…
    אך חשוב שתדע
    שברגע האמת-לא תהיה בודד
    תמיד אפשר לשלוח אליך אחד מילדי;)

  2. מרים הגיב:

    אוווווווווווווווווווווו, כמה שזה מקסים ונוגע..
    אורי-אור – אתה מצויין!

כתיבת תגובה